Hidroliziran kolagen v prahu

Kolagenas yra gausiausias žmogaus organizmo baltymas ir vienas iš struktūrinių baltymų, kurie suteikia kūnui atramą ir formą. Jis sudaro 30 proc. visų mūsų organizmo baltymų. Su amžiumi ir nesveiku gyvenimo būdu kolageno gamyba kasmet mažėja, o sulaukus 20 metų kasmet jo organizme pasigamina 1 proc. mažiau , todėl kovojant su odos senėjimu ir sąnarių skausmais rekomenduojama vartoti kolageno papildų.

Kolagen v prahu kot prehransko dopolnilo

Yra daug kolageno tipų, tačiau svarbiausi žmogaus organizme yra I tipo skaidulinis kolagenas, iš kurio daugiausia gaminama oda, sausgyslės, raiščiai, kaulai ir dantys; II tipo kolagenas, kurio yra kremzlėse ir sąnariuose; III tipo kolagenas, kurio yra odoje, raumenyse ir kraujagyslėse; ir tinklinis IV tipo kolagenas, kuris yra pagrindinė akies lęšiuko ir kapiliarų sudedamoji dalis. Iš kolageno formuojasi daugybė įvairių mūsų kūno audinių, o jo mažėjimas greičiausiai pastebimas odoje, kur mažėjant kolageno ima ryškėti matomi senėjimo požymiai ir raukšlės.

Todėl nenuostabu, kad maisto papildai su kolagenu yra tokie populiarūs tiek tarp moterų, tiek tarp vyrų. Tačiau perkant kolageną būtina atkreipti dėmesį į kelias pagrindines produkto savybes, jei, žinoma, norime, kad poveikis būtų kuo veiksmingesnis, o įsisavinimas – geriausias.

Pirkdami maisto papildą su kolagenu atkreipkite dėmesį į šias savybes:

1)      Ar kolagenas yra hidrolizuotas?

Hidrolizuotas kolagenas yra maisto papilduose naudojamas kolageno tipas. Netirpus kolagenas suskaidomas į aminorūgštis ir peptidus fermentinės hidrolizės būdu, t. y. suskaidant jį į mažesnes daleles. Hidrolizuojant kolageną, gaunamos mažesnės dalelės, kurias organizmas lengviau įsisavina. Hidrolizuotas kolagenas įsisavinamas 90 %, o iš maisto gaunamas kolagenas įsisavinamas tik apie 27 %.

2)      Koks kolageno dalelių dydis maisto papilduose?

Kad kolageno peptidai ir polipeptidai būtų gerai įsisavinami, labai svarbu, kad jų dydis būtų kuo mažesnis ir kad šios dalelės būtų biologiškai aktyvios, todėl rekomenduojame vartoti hidrolizuoto kolageno miltelius.

3)      Kiek skirtingų kolageno šaltinių yra produkte?

Čia galioja paprasta taisyklė – daugiau yra geriau. Kuo daugiau skirtingų kolageno šaltinių yra maisto papildo sudėtyje, tuo geriau produktas veiks skirtingus audinius, iš kurių formuojasi kolagenas (odą, kaulus, sąnarius, plaukus, nagus, dantenas, kremzles ir t. t.), ir tuo geresnis bus maisto papildo poveikis.

4)      Kolageno kiekis

Būtinai patikrinkite maisto papildo sudėtį, kad sužinotumėte, kiek kolageno yra paros dozėje. Rinkoje yra produktų su labai skirtingu kolageno kiekiu, tinkamiausios dozės yra nuo 5 g iki 10 g, tačiau taip pat galima rasti papildų, kuriuose yra vos 20 miligramų.

5)      Kitos maisto papildų su kolagenu sudedamosios dalys

Atkreipkite dėmesį į tai, ar produkto sudėtyje yra ingredientų, kurie kartu su kolagenu skatina ir Jūsų pačių kolageno gamybą. Pavyzdžiui, vitaminas C atlieka svarbų vaidmenį kolageno formavimosi procese.

6)      Skonis ir struktūra

Be abejo, kolageną maloniau vartoti, jei papildomai pridėta natūralaus skonio, pavyzdžiui vaisių. Pakuotės dizainas taip pat nėra nereikšminga savybė. Dauguma kolageno maisto papildų yra hidrolizuotas kolagenas, kurį galima įsigyti įvairiais pavidalais. Kolageno dažnai galima įsigyti kapsulių, skysčio arba kolageno miltelių pavidalu. Kolageno miltelių privalumai daugiausia susiję su tuo, kad juos lengva naudoti, nes juos galima lengvai vartoti kaip priedą prie kitų maisto produktų ir skysčių. Kolagenas taip pat gali būti maisto produktuose su želatina, kuri taip pat suskaidoma iš didesnių baltymų, tačiau nėra taip suardoma kaip hidrolizuotas kolagenas. Atskiri hidrolizuoto kolageno miltelių paketėliai yra ir patogesni, ir saugesni, nes paketėlyje esantys milteliai yra apsaugoti nuo šviesos ir drėgmės.